Wat kan ik?

(Interim) management van lijnorganisaties en afdelingen.

Ervaring in callcenters en administratieve organisaties, maar ook met leidinggeven aan professionals (marketeers, projectmanagers, inkopers). Van 30 tot 1500 medewerkers. Bij voorkeur in een complexe en dynamische omgeving.

Programma-management van complexe veranderingsprogramma’s

Ervaring in beleidsvorming en steun krijgen van de stakeholders inclusief de OR. Definiëren van plateaus en managen van een portfolio van projecten om die plateaus een voor een te bereiken. Managen van de politieke omgeving rondom het programma.

Ontwikkelen en managen van samenwerkingsverbanden

Een zwaar onderschat terrein: samenwerken in de eigen organisatie is vaak al lastig vanwege verschillen in doelstellingen, aard van het werk of politiek. Samenwerking tussen verschillende organisaties is een nog veel grotere uitdaging!

Een greep uit wat ik kan

Een greep uit mijn ervaring

Bedrijfsvoering van start-up mentaliteit naar professionele organisatie helpen, 65 FTE.

Instituut Mijnbouwschade Groningen
Manager bedrijfsvoering (sinds 2023)

Volwassenheid bedrijfsvoering en organisatie naar het volgende niveau tillen, 130 FTE.

Gemeente Noardeast-Fryslân
Manager bedrijfsvoering (4 jaar)

Opzetten gezamenlijke dienstverlening op het gebied van ICT, Personeels- & Salarisadministratie en Inkoop voor gemeente Zwolle, Kampen, Provincie Overijssel en twee uitvoeringsorganisaties, 100 FTE.

Shared Service Centrum ONS
Directeur (4 jaar)

Opbouwen adviesbureau op het gebied van samenwerking tussen organisaties.

Alliantiepartners
Mede-oprichter (2 jaar)

Opzetten nieuwe afdeling en professionaliseren programmamanagers, 30 FTE.

ING Groep
Manager Verandermanagement (2 jaar)

Verandertraject callcenter, met in totaal 1500 FTE en 11 miljoen gesprekken per jaar.​

Postbank
Directeur Call Center

Begeleiden van afstudeerders bedrijfseconomie.

Hogeschool Windesheim
Begeleider

Bezoek mijn LinkedIn voor meer ervaring